Reportáže akcí

Filtrování obsahu

logo
Všichni jsme se po 45min zpoždění vlaku dočkali betlémského světla. Pár lidičkám se rozbily lampičky, ale to se dá očekávat se zmrzlýma ručičkama a v rukavicích. Po dalším čekání na tramvaj jsme konečně docestovali do domova důchodců v Zábřehu. Bohužel díky zpoždění vlaku, už na nás nikdo kromě sestřiček nečekal. Předali jsme tak světýlko, dostali keramické dárečky a šli domů. Snad se nám příští rok podaří zazpívat naše koledy. Dole jsou fotky od Libuše. http://kunik.rajce.idnes.cz/Betlemske_svetlo/
18.12.2007 - 22.01.2008
14.12.2007 - 16.12.2007
Nahled
Stejně jako loni jsme se i letos vypravili do Vsetína do klubovny střediska Trojka. 1. den

Sešli jsme se na nádraží Ostrava-Svinov a odtud jsme putovali vlakem dále do Hranic na Moravě, tam jsme pak přesedli na další vlak a tím jsme dojeli až do Vsetína. Ve Vsetíně jsme měli chvilkový zádrhel s hledáním té správné cesty, ale nakonec jsme ji zdárně našli. V samotné budově se toho mnoho od loňského roku nezměnilo a tak ti, co to tam už znali neměli problém se rychle zabydlet. Nejdřív došlo na to nejdůležitější, na jídlo. Společně jsme povečeřeli a poté se začali hrát hry. Hráli jsme třeba takovou menší "ekologickou" hru o malých želvách a ekologických aktivistech. Večer se pak ještě nacvičovali scénky a nebo jen tak flákalo.

2. den
Ráno jsme prožili ve spěchu (teda aspoň my roveři), protože nás sice nechali, ať si pospíme trošku déle, ale za to jsme pak měli asi 5 minut na to abychom vstali, oblékli se a urychleně vyklidili klubovnu, ve které jsme spali (tuto jednu klubovnu totiž potřebovali pro svou schůzku místní skauti). Poté se jsme se družně vrhli na nachystanou snídani.

Po snídani se pokračovalo ve hraní her. Jedna z nich měla opravdu zajímavou zápletku: V daleké zemi za mnoha horami a řekami se vlády v zemi zmocnila zlá firma MATEL a ta rozhodla, že si všichni musí hrát jen s panenkami Barbie. A aby neexistovala žádná jiní alternativa, zakázali všechny hračky a to včetně velmi oblíbených plyšáků. To vyvolalo značnou vlnu nevole a děti se nechtěli svých plyšáků vzdát, tak se s nimi začalo čile obchodovat na černém trhu. V praxi tato akce spočívala na podobném principu jako Safari. Bylo zde několik policistů, kteří hledali ilegální plyšáky, pašeráci i jednotlivý "spotřebitelé". Touto hrou jsme strávili skoro celé dopoledne a myslím si, že se celkem vydařila.

Taky proběhla soutěž o gumový náramek s nápisem TO BE SCOUT (ty náramky byly tři a Depe je dostal spolu s předplatným časopisu Skaut). Měli jsme si vzít tužku a papír a napsat jména co nejvíce lidí, kteří jsou na Vánočce. Nakonec se 3 lidem povedlo napsat všechny, a tak soutěž pokračovala tím, že museli napsat co nejvíce lidí, co byli na Vánočce loni. Tuto soutěž nakonec vyhrála Věrka.

Po těchto hrách nastal volnější program a příprava oběda (i večeře). Po krátkém obědě jsme se po oddílech vydali na menší výpravy do okolí. My (kluci) jsme se vydali stejně jako loňský rok přes chatovou osadu Amerika do kopců nad městem. Tam jsme pak zahráli Eskymáckou hoňku. Cestou zpět jsme pak šli přes město (a jen doufali, že se nebude opakovat menší nejistota ohledně směru cesty z předchozího dne). Tou samou dobou na své výpravě do okolí Vsetína složili i některé holky skautský (případně světluškovský) slib.

Po návratu z procházek jsme všichni spíše relaxovali a jen pár těch opravdu aktivních pokračovalo v přípravě večeře. Někteří také dodělávali PF-ka. Ado po hodině jsme se ještě na chvíli vypravili ven, abychom mohli jako každý rok zajít do lesa a tam zapálit několik svíček. Tam také došlo na skládání skautského slibu. Tentokráte ho složil Mikro (z chlapeckého oddílu). Po návratu se všichni převlékli do krojů a přesunuli se do tělocvičny, která byla upravena na jídelnu v japonském stylu. Na večeři bylo tradiční menu: hrachová polévka, bramborový salát a rybí filé a cukroví. Po slavnostní večeři bylo oceněno několik členů střediska za práci pro své oddíly, případně pro celé středisko, březovými lístky. Po těchto formálních částech večera se začali předávat PF-ka. Když jsme si všichni vzájemně popřáli to nejlepší do budoucna, přišlo vyvrcholení večera a to hraní scének. Své scénky předvedli všechny oddíly a také roveři a jestřábi (ti předvedli dosti efektní stínové divadlo). Celým večerem pak prostupovali krátká vystoupení Šátka. Po všech scénkách se pak ještě chvíli hrálo na kytaru zpívalo a pak se šlo spát.

3.den

Další den jsme začli tradičně rozcvičkou. Po ní následovala snídaně: chleba namazaný (hlavně chlapeckém oddíle velmi oblíbenou) paštikou. Pak jsme si zahráli společně další hru, kombinaci her Na zvířata, "Jedna, jedna,dva, dva" a pantomimy. Taky proběhla soutěž o další gumové náramky. První byl turnaj v rozesmívání. Ten vyhrála Borůvka. Druhá soutěž byla po dvojicích (vždy jeden starší a jeden menší). V prvním kole měl ten starší vzít toho mladšího na ramena a běžet s ním před tělocvičnu tam a zpět. V druhém kole si ten starší z dvojce lehl na zem a ten mladší ho měl přes tělocvičnu nějak dotáhnout a tam a zpět.Tuto hru vyhrála dvojce Vašek a Sam. Poté byl oběd, kdy se jedli špagety a nebo bramborový salát z předchozího dne. Po těchto příjemnějších věcech přišla na řadu práce. Postupně jsme uklidili celou chatu a sbalili jsme se. Nakonec jsme se se Vsetínem museli rozloučit. Přesunuli jsme se na nádraží a vydali se zpět do Ostravy.

Fotky od Ronyho: http://modrysip.rajce.idnes.cz/Vanocka_14.-16.12/

Fotky od Libuše: http://kunik.rajce.idnes.cz/Vanocni_vyprava_2007/

Fotky od VeverAka najdete: tady
07.12.2007
logo
Tak letos se opět uskutečnila tradiční mikulášská akce tentokrát bojovka v lese poblíže klubovny. Po srazu u klubovny kde se sešlo asi třicet lidí (celkem pěkný počet), jsme se přesunuli na cestu od konečné 11 směr koupaliště jednak proto že to bylo osvětlené a taky jsme chtěli být více vidět. Na místě jsme se rozdělili na stranu Andělů, Čertů a zákeřných Mikulášů-jestřábi. Poté co Depe vysvětlil pravidla se tedy začlo hrát. Úkoly obou stran byly jednoduché nejprve najít a strhnutím zničit sopeřovy věže které chránili. Chránili se tak, že se vybíjelo papírovými kolemi. Do toho všeho se ještě po území pohybovali Mikuláši kteří vybíjeli každého. Po zničení všech pěti věží museli ještě položit bombu do jejich hlavni věže a tím definitivně vyhráli. Takhle se to podařilo straně andělů hteří tuhle část hry vyhráli. Ale ten večer to ještě nebylo vše. Hra pokračovala druhou části, ta byla pouze pro starší a konala se v okolí klubovny. A protože jendo zničení bombou nestačí bylo v okolí klubovny ukryto 5 částí superbomby. Po získání všech pěti částí musela strana najít a získat ještě zápalnou šňůru (izolepu). Takto se povedlo sestrojit a odpálit (klubovnu) opět straně andělů, kteří tak definitivně vyhráli.

Fotky z akce:
logo
Oscarem oceněný režisér Brad Bird a vypravěčští mistři z Pixar Animation Studios uvádějí film Ratatouille, nejoriginálnější komedii letošního léta o tak bizarním přátelství, jaké si jen lze představit. Hlavním hrdinou filmu je krysák Remy, který odvážně sní o tom, že se stane vyhlášeným kuchařem v pařížské pětihvězdičkové restauraci. Společně se zkrachovalým vynašečem kuchyňských odpadků Linguinim se vydají za svým cílem stát se nejvyhlášenějším kuchařem v Paříži.
26.11.2007 - 27.12.2007
19.11.2007 - 03.08.2008
logo
Fotky z vydařeného výstupu zde Protože nevíme jaká bude letos zima, vypravili jsme se na nejvyšší horu Beskyd (1323 m.n.m.) jakmile se objevil první pořádný sníh. Ve Frýdlantu nás překvapila relativně zamračená oblaha a solidní zima a tak jsme se honem vydali na cestu. Už ve městě bylo spousta sněhu takže jsme se těšili jak to bude vypadat o pár metrů výš. Kousek za Frýdlantem jsme si zahráli Boj o věžičky. Během této hry se Věrka z dosud nejasných příčin proměnila ve sněhuláka :o) Většinu cesty jsme šli po zamrzlé asfaltce. Pod vrstvou ledou pořád proudila voda, která vypadal jako by v ní plavali pulci a navíc pěkně klouzala, takže co chvíli byl někdo na zemi. Děsivým tempem jsme se vyloudali do asi 1000 metrové výšky, kde nás překvapila nádherně vymetená obloha jako z katalogu na lyžování na ledovci. Sluníčko svítilo, sníh se parádně třpytil no prostě krása. Tak jsme pokračovali v cestě hráli Bombu. Naše tempo bylo takové, že jsme uvažovali zda-li vůbec stihheme vůbec někam dorazit. Už po cestě na vrchol přes skautskou mohylu na Ivančeně - kterou jsme tradičně přešli- nám bylo jasné, že zamýšlený vlak nestihneme. Najednou se však před námi objevil vrcholek. Všichni jsem zbystřili a nasadili tempo. Vrcholové foto a hup do hospody na čaj a polívku. Do hospody jsme vešli kolem 15.25. Okolo 16.00 jsme vyrazili dolů, ale opravdu vyrazili. Cestu k rozcestníku vzdálenému 3 km jsme ujeli a uklouzali za 20 min. Při sestupu nás mijeli lyžaři a snowboardisti, ale na naše igelity neměli :-) Začalo se pomalu stmívat. Takže parádní západ slunce na sněhu a sešup dolů. Do vlaku jsme dorazili o půl hodiny dříve a tak jsme se v pěkně vyhřátém motoráčku ohřáli a převlékli do rezervních věci. Výprava se myslím všem hodně líbila a všechny, speciálně Lízu a Megi musím velmi pochválit, protože jsme urazili neuvěřitelných 20 kilometrů - náš nový rekord! 9 statečných : Beruška, Věrka, Líza, Megi, Méďa, Včelka, Verča a VeverAk
09.11.2007
Nahled
Fotky od Špagi a od Veveráka
Tak je to tady, náš oddíl oslavil 15. let. K této příležitosti jsme uspořádali společnou chatu ve Frýdlantu nad Ostravicí.
Dokonce se nám podařilo dopátrat se všech oddílových
kronik!!!Všechny čtyři jsou k náhlednutí v klubovně.
Pozvali jsme všechny možné i nemožné lidi. Prohlédli
jsme si znovunalezené kroniky a spoustu fotek. Zahráli
jsme si pár her. Hlavně páteční slepice volá vosu nás
všechny smíchem rozplakala :-)
V sobotu dorazili další pozvanní a další pozvané.
V sobotu dopoledne jsme se věnovali skautským stezkám,
a návštěvy měly volnou zábavu. Po obědě jsme se šli
projít neznámo kam. Cestou jsme posbírali pár
opozdilých hříbků, zahráli bombu a štít, a narazili na
páva na okraji milionářské čtvrti.
Večer bylo posezení u kytary.
V neděli jsme posbírali kontakty a společně uvažovali
nad názvem dívčího oddílu

MIMOCHODEM, NAPALDLO NĚKOHO NĚCO KLOUDNÉHO?!!!!

A samozřejmě jsme uklízeli obě chaty a postupně se
vytráceli do svých domovů.

Děkuji všem, kteří přijeli, a přeji oddílu hodně všeho
co potřebuje a co si jen bude přát :o)

PS: Speciální poděkování Skautovi za organizaci chat a
Bobovi za parádní občanku.

Zúčastnili se: ŠPAGETA!!!:O)
Ještěrka, Čertice, Paprika, Kačka - (Vařená
zelenina),Smíšek, Domino, Malá Babka, Líco, Míša,
Skaut, Štěně, Kotě, Judas, Sylva, Bob, Verča, VeverAk,
Kačenka, Věrka, Adélka, Modročka, Méďa, Klobouček,
Angi, Daňa

a aspoň na chvíli se mihli:
Depe, Hanka, Verča (Bobovka), Babka, Jarda a jejich
potomci + sousedka
Takže 34 lidí!
25.10.2007 - 28.10.2007
19.10.2007
Fotky z akce najdete zde