Reportáže akcí

Filtrování obsahu

logo

Velké díky těm, kteří přišli, jmenovitě Brouk, Malina, Krtek, Kovboj, Hrníček, Šmoulinka, Jana, Eliška, Schodík, Ufona, Lenča, Šušu a Čert. Pořádně jsme vysáli, protřídili police, ostrouhali pastelky, povyhazovali nepořádek a i kuchyňku jsme dali do pořádku..

31.10.2014 - 02.11.2014
27.10.2014 - 29.10.2014

Pondělí:

Sešli jsme se nekřestaňsky brzo na nádraží Svinov a bylo nás 28 - tož grupa jak Brno!! Cesta vlakem byla v pohodě, až na to, že jsme ve Studénce čekali 84 minut, až z kolejí odklidí nějaké smetí.. V Brně jsme se svezli tramvají do Sokolovny na Kounicovu, kde jsme si jen nechali batohy a hned šli do města. Prošli jsme se až na Českou, tam koupili mapu a vydalli se kolem fakultní nemocnice (kde jsme mimochodem začali hrát pecka hru s pamatováním ulic) až na Kraví horu (v místním vesnickém dialektu rovněž známou jako "Kravák"). Tam jsme se pokochali zavřeným kostelem, posvačili a zahráli si pár her. Nejprve to byly Molekuly. Sranda jako vždy, ale poučení pro příště zní.. nedávejte číslo 20 při 25 hráčích, odnese to pár žeber a 1 vyražený dech.. :) Ale nic vážného se nestalo a tak jsme si dali mezioddílový závod v rychlosti a délce nohou. Vyhrály to Pomněnky, zcela přirozeně, taky ve svém středu měly posily ze zámoří v podobě Ufony, Lachiny a podobných Eifelovek, proti kterým obři typu Tom a Krtek z Šipek neměli žádnou šanci.. ale snažili se a to se cení. V odvetě mezi vedoucími (Vědec a Fajka x Gigi a Čert) jim to aspoň Šipky vrátili (není se čemu divit, i s jistým handicapem to Fajka vyhrát musela, když normálně překročí rybník.. ). Po hrách jsme zase svačili a pak šli do Planetária.. teda Digitária. Tam to bylo boží. Už v atriu jsme vyváděli různá alotria, především focení na Měsíci. Ve 14:00 začalo představení. Nejprve nám pan promítač ukázal pár hvězd a souhvězdí, potom pustil super pořad s názvem Sluneční soustava (na který jsem se já osobně těšil nejvíce, leč, bohužel, jsem ho společně s asi třetinou naší party vinou brzkého vstávání prospal.. nojo, když ony ty sedačky byly tak pohodlné :) ) a na závěr promítl pořas Astronaut, který už viděli všichni, protože tam hrál kosmonaut Chad a ten byl fakt vtipný. Když jsme opustili Digitárium, šli jsme pomalu, lačes pohoda, na hrad Špilberk (po vesnicku "Špilas"). Tam jsme byly nejprve na rozhledně, potom jsme si na střeše hradu zahráli klasickou honičku, ta byla super, pak jsme sešli dolů ke Zvonkohře a zrovna jsme stihli čas 17:00, tudíž jsme ji slyšeli v akci. Hrála hymna EU, Óda na radost, a byl to rachot a bylo to pěkné. Pak se nám ztratily holky vedoucí (Gigi, Fajka a Čert) a tak jsme se je vydali po nádvořích a hradbách hledat. Fajku nenašel nikdo. Naštěstí se našla ona sama a tak jsme se mohli vydat zpět na Kounicovu. Tam jsme si nejprve uvařili polévku, dojedli zbytky svačin, napili se čaje no a najednou už bylo po deváté večer a museli jsme jít spát. Po hygieně jsme si ještě chvíli četli, ale fakt jen chvíli, 3 povídky od Batličky a pak už stejně všichni spali..

Úterý:

Opět jsme vstávali brzy, protože jsme museli stihnout vlak v 8:02, který nás zavezl do Blanska. Tom nám všem za odměnu nesl chleby :). Cesta proběhla klidně, povídali jsme si o tom, jak kdo dostal svou přezdívku a o nejlepších akcích. V Blansku jsme přesedli na bus, který nás zavezl do malé dědinky nad Punkevními jeskyněmi. Prošli jsme se krátkou, ale hezkou alejí a po cestě se začali trhat mraky, což bylo super. Když jsme došli až ke zřícenině hrádku Blansek, bylo už úplně jasno a krásně. Tam jsme si nejprve zahráli jednu schovku a pak se rozdělili do skupin, které měli postavit vlastní verzi hradu Blansek. Jednoznačně to vyhrála skupinka od Lenči.

zbytek dopíši v brzké době, opustila mne múza..

Nahled

Dopoledne v 10 hodin bylo slavnostní zahájení a poučení o sběru odpadků. Každý dostal pytel a všichni se rozptýlili po celém lese. Každou chvíli se někdo ukázal s nějakou zajímavostí. V kontejneru se objevil například světelný meč, mobil, madrace nebo člun.
Zároveň jsme akci pojali trochu soutěživým způsobem. Byli tři disciplíny. 1. Byla o nejzajímavější předmět, 2. o největší předmět a 3. o nejvíce nasbíraných pytlů. Vítězové dostali poukaz od Čajovny na Větrném kopci, která nám obstarala i občerstvení přímo na místě.

Na nádraží se nás sešlo pět, ale i přes to jsme to nevzdaly a na Štramberk jsme jely. Prvně jsme navštívily jeskyni Šipka a přály přáníčka u zvoničky. Potom jsme vyrazily na náměstí kde mělo být rytířské představení a trhy. Vyšlapaly jsme i na trubu kde jsme si pochutnaly na plněných Štramberských uších. Pak jsme měly chvilkový rozchod, aby jsme si prošly trhy. Před polívkou jsme se šly podívat ještě do mini zoo, pak jsme si daly tada polívku nebo čaj. Cestou zpátky jsme se podívaly ještě na botanickou zahradu s kozama a z kamenů jsme poskládaly do lomu POMNĚNKY. Cestou ve vlaku jsme byly všechny příjemně unavené a dojely jsme v pořádku.  :)

09.09.2014 - 09.09.2014
Nahled

V pátek 5.9.2014 jsme uspořádali hru Sherlock Holmes, ve které museli účastníci ukázat své detektivní schopnosti. Po akci proběhla oddílová rada.

12.07.2014 - 26.07.2014
logo

12.7.-26.7.2014 se konal tábor Pomněnek z Modrého šípu.
Jako každý rok se konal ve vesničce Hrubá Voda-Smilov (okres Olomouc) .
Jako téma bylo "kdo přežije Smilov" , holky byly rozdělené do třech družstev , kdy měly za úkol různé etapy, aby přežily, cílem táborové hry bylo seskládat kousky mapy, které dostavaly za každy usek, podle pořadí , podle mapy se měly dostat do nejbližší vesnice ,kde měly postavit své letadlo se kterým na Smilov ztroskotaly.
Tábor probíhal v pořadku, krom celotaborové hry holky hrály různé turnaje (v hututu, přehazce a taky v stolních hrách) .
Také jsme hrály různé hry na louce a ve vodě.
Doufáme, že příští rok nás bude ještě vice a ještě více si to užijeme
PS: byla u náš televize

28.06.2014 - 03.07.2014
logo

28.6.-3.7. Se někteří členové oddílu Pomněnky vydali na cestu do Anglie. Letěli jsme letadlem, bydleli blízko Londýna v karavanu a cestovali minibusem. Dva dny jsme strávili v Londýně ( jeden nákupy, jeden bojovka, kdy holky jezdily samy metrem) jeden den jsme byli v Thorpe parku plném horských drah a jiných šíleností. No a ve středu jsme jeli navštívit Nottinghamské skauty. Naše dojmy? Fakt jsme netušili, ze nějaký oddíl může být ještě hlučnější, než ten náš. Udělali jsme oheň, brambory, pizzu a campfire twists - něco jako trdelniky. Zahráli jsme hry, vyměnili si šátky a jeli dlouhe 3 a pul hodiny zpět do kempu. Ve čtvrtek koupání v moři a odlet

13.06.2014 - 15.06.2014
Nahled

O víkendu 13.-15.6. uspořádal náš 43.oddíl skautů Modrý šíp společně s oddílem Šipky a Pomněnky závěrečnou výpravu na skautskou základnu u Nejdku. Po příchodu na tábořiště jsme trochu posekali a pohrabali louku. Pak jsme postavili stany a vyzkoušeli nový pec na vaření. V sobotu jsme pokračovali v úsecích celoroční hry. Večer jsme uspořádali táborový oheň, u kterého jednotlivé oddíly vyhodnotili celoroční bodování. Pořadí jednotlivců: 1. Oko, 2. Ježek, 3. Hanys, 4. Smíchus, 5. Mokrar, 6. Rajče, 7. Kostík, 8. Rarach, 9. Lukíno, 10. Mates, 11. Koala, 12. Ondra, 13. Mars, 14. Tik... Celoroční soutěž družin: 1. Medvědi, 2. Rysi, 3. Bobři. V neděli jsme si zahráli ještě pár her, sbalili stany a vyrazili domů.

Večer proběhla další oddílová rada o táboru ve Francii.

logo

Na brigádě to holky zvládly výborně i když na to byly sami. Vysály, vytřely, uklidily všechny poličky, krb vymetly, záchod umyly a zahrály si nějaké hry. Na spaní nás zůstalo málo, ale i tak jsme si to užily. Dodělaly jsme pár věcí po holkách, podívaly jsme se na filmy, navzájem jsme se snažily naučit různé styly tanců a potom jsme se dívaly na staré fotky, ze kterých jsme udělaly vzpomínkovou nástěnku.

30.05.2014 - 01.06.2014
Nahled

Neuvěřitelné! Kluci opětovně vyhráli štít vítězů na Luďkově memoriálu. Už je to pět krát v řadě! 30. srazu se zúčastnilo kolem 200 lidí, mezi nimi i dost pamětníků z minulých ročníků. Kluci (tedy spíše chlapi) ze 40.oddílu, kteří Luďkův memoriál založili, si připravili spoustu soutěží. Takže kromě tradičního trojboje se soutěžilo v uzlování, piškvorkách, člověče nezlob se, hututu, běhu starších, dále ve volejbale, poznávaní kytek, závodu rodičů s dětmi... Družstva z našeho střediska se zapojila do většiny soutěží a v některých jsme byli i úspěšní.
V hlavním trojboji byla letos konečně pořádná konkurence a bylo to napínavé až do posledních okamžiků. Vlčatům a holkám se sice nepodařilo štíty obhájit, ale jejich družstva dosáhla na "bednu", což určitě stojí za velkou pochvalu!
I přes nepříznivou předpověď nám počasí nádherně vyšlo. Většinou svítilo sluníčko a bylo i horko. Celou sobotu od zahajovacího nástupu se soutěžilo a večer proběhl táborák. Noční déšť naštěstí netrval dlouho a neděle nás opět uvítala pěkným počasím. Od devíti se hrály hry na louce. Nejprve to bylo hromadné jan-ken-pon a pak hromadné hututu. Až téměř do nástupu jsme se vyřádili při hře Buldok. Po nástupu a vyhlášení výsledků většina oddílu odešla. My jsme si v klidu uvařili oběd a zašli se zchladit do řeky. Bylo to super osvěžení. Pravda někteří (Mokrar) se koupal již dřív a dokonce v botech a oblečení, když chytal víčko od kotlíku, které mu málem uplavalo. Uklidili jsme tábořiště a vyrazili na cestu zpět. U Maria skály jsme si zašli na kofolu a pak už na vlak a domů.