Reportáže akcí

Filtrování obsahu

30.05.2014 - 01.06.2014
Nahled

Neuvěřitelné! Kluci opětovně vyhráli štít vítězů na Luďkově memoriálu. Už je to pět krát v řadě! 30. srazu se zúčastnilo kolem 200 lidí, mezi nimi i dost pamětníků z minulých ročníků. Kluci (tedy spíše chlapi) ze 40.oddílu, kteří Luďkův memoriál založili, si připravili spoustu soutěží. Takže kromě tradičního trojboje se soutěžilo v uzlování, piškvorkách, člověče nezlob se, hututu, běhu starších, dále ve volejbale, poznávaní kytek, závodu rodičů s dětmi... Družstva z našeho střediska se zapojila do většiny soutěží a v některých jsme byli i úspěšní.
V hlavním trojboji byla letos konečně pořádná konkurence a bylo to napínavé až do posledních okamžiků. Vlčatům a holkám se sice nepodařilo štíty obhájit, ale jejich družstva dosáhla na "bednu", což určitě stojí za velkou pochvalu!
I přes nepříznivou předpověď nám počasí nádherně vyšlo. Většinou svítilo sluníčko a bylo i horko. Celou sobotu od zahajovacího nástupu se soutěžilo a večer proběhl táborák. Noční déšť naštěstí netrval dlouho a neděle nás opět uvítala pěkným počasím. Od devíti se hrály hry na louce. Nejprve to bylo hromadné jan-ken-pon a pak hromadné hututu. Až téměř do nástupu jsme se vyřádili při hře Buldok. Po nástupu a vyhlášení výsledků většina oddílu odešla. My jsme si v klidu uvařili oběd a zašli se zchladit do řeky. Bylo to super osvěžení. Pravda někteří (Mokrar) se koupal již dřív a dokonce v botech a oblečení, když chytal víčko od kotlíku, které mu málem uplavalo. Uklidili jsme tábořiště a vyrazili na cestu zpět. U Maria skály jsme si zašli na kofolu a pak už na vlak a domů.

Video z výpravy: https://vimeo.com/97611919

18.05.2014
logo

Tento výlet byl výjmečný cetováním, neboť byla v ostravě výluka a my přestupovali snad 6x než jsme se dostali na místo. Do horní Lhoty jsme šli lesem a tam v kulturním domě jsme doraili na autodráhu, ovládat ji mohlo 6 lidí na jednou a byla obrovská. Udělali jsme závody a vystřídali všechny auta a po vyhlášení jsme nestíhali, tak nás hodní chlapci hodili autem až na tramvaj :)

V neděli jsme byly na bazeně na čapkarně v Sareze. .
Sešlo se nás dost nato , že byli menší prázdniny.
Na bazeně jsme si to hodně užily , jak tobogánu,vodní jeskyně, tak i skokánku a samozřejmě bazénu .. Už jsme tam byly po druhé a klidně půjdem ještě víckrát .
Bohužel fotky nejsou, nemáme vodní foťák.

Nahled

Ve čtvrtek 8.5. dopoledne se sešlo pár členů našeho oddílu, aby trochu pracovalo. Naším cílem bylo nainstalovat za klubovnu nosiče na kola. Vykopali jsme díry, zabetonovali držáky, přidělali nosiče a bylo hotovo. Pak jsme ještě trochu uklízeli v klubovně, řezali dřevo, přidělali držáky na klíče a uvařili si oběd. Odpoledne jsme se přesunuli ke Karolíně, kde se konal další ročník akce Hrej si Ostravo! Postavili jsme týpko, sestavili branky, zahráli jsme si lakros a spoustu dalších her.

I my jsme se s Pomněnkami vydaly 26.4.2014 na Ivančenu. Byly jsme společně s oddílem Šipek a klučičím oddílem Modrý šíp. Dole jsme tak moc zmokli, že jsme nechali děti hlasovat jestli opravdu chtějí jít nebo ne a musím objektivně říct, že holky jsou z celého střediska nejstatečnější, protože skoro všechny chtěly dojít nahoru ať to stojí co to stojí a je to dobře, protože se během dne udělalo krásně a my to všichni společně zvládli :)

Po půl páte odpoledne za nádherného počasí začala velká hra. Bojovalo mezi sebou 18 družin vlčat, světlušek, skatů, skautek i roverů. Každá družina měla splnit deset úkolů inspirovaných skautskými zákony a najít dvanáct objektů podle fotografií a zakreslit je do mapy. Družiny byly barevně označeny a musely si dávat pozor na nepřátelské barvy. Modří chytali zelené, zelení chytali oranžové, oranžoví chytali modré. A všichni museli prchat před žlutými. Boje byly neúprosné a mnozí na konci hry sotva chodili únavou :)

Přepočetly se výsledky a vyhlásili jsme vítěze. Poražení nebyli, protože každý, kdo přišel, byl NEJLEPŠÍ! Vítězové získali dortík. Akci jsme zakončili družinovými pokřiky.

Družina Oddíl, středisko Bodů
17. Lízátka 11.oddíl světlušek, Stará Bělá 37
18. Hančino družstvo 11.oddíl světlušek, Stará Bělá 30

logo

Holky se samostatně podle družin vydaly jedna skupinka z lískovce u frýdku a druhá z frýdku na označené místo na mapě. Setkali jsme se všichni najednou u zámku a zde začala hra - děvčata chodily podle mapy na vyznačená místa a plnily úkoly, které hledaly v obálkách. Zjišťovaly náměstí či různé informace o tomto městě, zavázané oči a svázané nohy a jiné. když jsme se setkali tak jsme vyhodnotili výsledky a frr vláčkem domů. Ale předtím jsme si ještě společně zašly do cukrárny a na prohlídku frýdeckého zámku

Sice jsme nevyhráli, ale i tak jsme byli dobří.

Ráno jsme všichni nastoupili na zastávce Kino Luna a jeli jsme až na Křižíkovou. Tam jsme přestoupili a jeli autobusem.. jelo nás hodně, tak jsme se namačkali jako sardinky... Nakonec jsme vystoupili... Došli jsme do hlavní haly na Landeku. Tam jsme se zaregistrovali a čekali, až bude scénka. Po scénce následovalo zahájení závodu. Byly tři okruhy, na které se nastupovalo zvlášť. Mezitím, když ostatní nestartovali, tak si hráli na blízkém hřišti. Odpoledne jsme se najedli polévek a čekali na vyhodnocení. Výsledky se vyhlašovaly poměrně brzo, ale to vůbec nevadilo. I když jsme nevyhráli, ale umístili jsme se na 7. 9. a 11. místě.... Ale už teď cítím v kostech, že vyhrajeme příští závod :)

28.03.2014 - 30.03.2014
Nahled

O víkendu 28.- 30.3.2014 se 43.oddíl skautek Pomněnky vydal na výpravu do Kopřivnice na chatu Vanaivan. Sešli jsme se v pátek na nádraží a za krásného počasí vyrazily na cestu.
Po tom co jsme se ubytovaly, najedly a rozkoukaly po chatě jsme rozdělaly oheň v kamnech, zazpívaly si a šly spát.
Další den jsme začaly rozcvičkou na posilovacích strojích u chaty a pak jsme se vydaly na výlet na nedalekou zříceninu Šostýn. Na zřícenině jsme si zahrály etapu na zachraňování miminek, bylo to velmi napínavé.
Po návratu na chatu jsme si udělaly k obědu vynikající palačinky a chvilku odpočívaly.
Potom si mladší holky připravily hru pro rangers, aby taky mohly nasbírat body a zahrát si.
Večer jsme pokračovaly další etapou, tentokrát jsme se musely schovávat po chatě aby nás nenašla druhá družinka a nenakazila nás virem HIV.
Po večeři jsme si pustily film Madagaskar, potom byla ještě noční hra a šlo se spát.
V neděli už jsme jen uklidily chatu, najedly se a utíkaly na vlak.
Celý víkend jsme strávily v Africe, takže jsme po chatě chytaly lemury a celkově jsme se musely vyrovnat v rámci her a etap s problémy které tam lidí mají a musí řešit.

Nahled

22. 3. se středisko Modrý Šíp (tedy 43. oddíl skautů Modrý Šíp, 43. oddíl skautek Pomněnky, 43. oddíl Vlčat a světlušek Šipky) vrazil vítat jaro. Na stejnojmennou tradiční akci jsme si letos vybrali Koňský důl, nedaleko Jakartovic (možná to byla poslední výprava svého druhu před zrušením tamější trati). Možná by bylo dobré podotknout, že na tomto místě se konala již před 33 lety první výprava našeho oddílu.
Na místě bývalých břidlicových dolů jsme si zahráli hru na týmy (jak být správný kat, z důvodu pozdější exekuce Moreny Zimové), včetně tradičního Závodu kolem Koňského dolu. Po několika hrách na týmy jsme uspořádali vskutku spravedlivý a nad jiné nezaujatý proces "Skaut vs. Morena Zimová", kde jsme soudili, odsoudili a upálili hlavní představitelku uplynulé zimy...Snad se teď už jaro udrží!

07.03.2014
logo

V tělocvičně jsme hrály fotbal a vybišu, jinak etapa Dánsko - musely se dostat přes nejdelší most na světe, červený tým to vzdal a vyhrál modrý :) večer jsme s holkama probíraly družinový systém, hrály jsme hry pro starší a učily jsme se novým dovednostem :)

Věrka

Nahled

S Pomněnkama jsme strávily víkend ve Zlatých horách. V pátek jsme si jen zahráli seznamovací hry a šly spinkat. v Sobotu jsme měly etapu Norsko. Poté výlet na zlatorudné mlýny. oběd a hry jako evoluce, molekuly. ale také orientační běh s buzolou. Večer sliby, hraní na kytaru a hry u "ohně". V neděli rozcvička alá umí prase létat, balení, polévka a skoro 3 hodiny v autobuse